dissabte, 11 de març del 2017

Els 5 sentits de la Primavera

Bona vesprada, amics, docents, pares i mares. Com hui heu pogut observar hi ha 28°, és a dir, fa una temperatura pròpia de la Primavera. Això vol dir que prompte estarem en aquesta estació. En concret queden tan sols 10 dies!

Abans de tot, he de dir que vaig a parlar d'una activitat de la meua unitat didàctica "La Primavera", relacionada amb l'entrada anterior "Els sentits i els òrgans del cos humà".

Per començar, aquesta activitat es titula "Els 5 sentits de la Primavera" i va dirigit a un grup de xics i xiques entre 2 i 3 anys perquè la Primavera en aquesta edat, desperta el desig per tot allò que troben al seu voltant. En l'activitat participaran com a màxim 20 alumnes, ja que és el rang que estableix la llei en les aules de 2 a 3 anys.

A continuació, veurem els objectius didàctics d'aquesta activitat:
      

- Estimular la vista, l'oïda, olfacte i gust.
        

- Desenvolupar conceptes i vocabulari nou.             
- Desenvolupar hàbits de responsabilitat.
        
- Motivar l'exploració de l'entorn.
  
- Experimentar diferents textures.
 


A més d'això, els continguts conceptuals són els següents:


                   Àrea 1: Coneixement de si mateix i autonomia personal
    CONCEPTUAL
        PROCEDIMENTAL
          ACTITUDINAL
Els sentits
Coneixement i desenvolupament dels
sentits: vista, oïda, gust, tacte i olfacte
Desig i
diversió per  experimentar
amb els sentits
Objectes pròxims al
entorn
Reconeixement dels objecte que ens envolten a la
Primavera
Interés per
conéixer nous objectes
La cura personal
L´adquisició de les
normes bàsiques

Gaudir per ser
autònom
                   Àrea 2: Coneixement del medi físic, natural, social y cultural
    CONCEPTUAL
        PROCEDIMENTAL
          ACTITUDINAL
Les relacions
Intercanvi de diferents
sensacions
Participació i
coneixement sobre  el qual
senten la resta de persones
Les qualitats dels
objetes
Exploració dels objectes:
estrényer, colpejar, etc.
Interés i diversió per
manipular objetes nous
La naturalesa
Percepció dels canvis
de la naturalesa a la
Primavera
Conéixer i gaudir dels
canvis de la naturalesa
                     Àrea 3:Els llenguatges: comunicació i representació
     CONCEPTUAL
         PROCEDIMENTAL
        ACTITUDINAL
La convivència
Aplicació i ús adequat
de les normes bàsiques de
convivència
Participació activa per
conéixer les normes
bàsiques
El llenguatge oral
Coneixement per a
aprendre a actuar en
col·laboració dels altres
Desig e interés per
intercanviar gustos i
interessos

Immediatament, descriurem en què consisteix l'activitat. Aquesta activitat és de desenvolupament, ja que és la segona activitat de la unitat didàctica, perquè els alumnes associen la forma, els colors i el noms que engloben la Primavera.   

Primerament, prepararíem l'aula, en concret la zona de les taules, de les quals els xics i xiques s'asseurien per grups en les tres taules que disposem per a començar amb l'activitat.

"Els 5 sentits de la Primavera" consisteix a experimentar i manipular amb tot allò que ens dóna aquesta estació. Per a l'oïda, posarem la cançó de Vivaldi "les quatre estacions" per a gaudir d'un ambient típic d'aquesta estació on els pardals no paren de cantar. Per al tacte, agafaré maduixes, cireres, llimons, préssecs i ametles verdes i marrons, les estranyem i les partim. 

A continuació, provarem aquests fruits que ens dóna la Primavera i els classificarem segons siga dolç, amarg, salat o àcid. Pel que fa a l'olor, hem agafat roses, dents de lleó, clavells, violetes, margarides, romer i menta perquè els alumnes oloren i ens diguen a què li recorda eixa olor. Per últim, la vista l'experimentarem amb una lupa per a veure els diferents colors de les flors i observar que és allò que contenen.



Per a dur a terme aquesta activitat amb èxit, cal realitzar-la treballant primer amb un grup, mentrestant, l'altre grup acolorirà una fitxa dels elements de la Primavera, que consisteix en altra activitat.

Quan s'acabe l'activitat, li preguntarem als xics i xiques si els ha agradat experimentar amb aquests elements i després es procedirà als hàbits d'higiene.      

És important destacar els recursos específics de l'activitat:
  • Humans: Disposarem d'una sola educadora  
  • Materials: roses, una oberta i altra tancada, romer, menta, ametles marrons i verdes, maduixes, cireres, llimons, préssecs, flors de diferents colors i una lupa.   
  • Organitzatius espacials: L'activitat es realitzara en l'aula, en concret en la zona de taules perquè té un ambient acollidor.
Per acabar, realitzarem una avaluació a través de l'observació directa i sistemàtica amb aquesta fitxa d'observació.


NOM:

EDAT:

TIPUS D´ACTIVITAT: Experimentar amb la primavera, de caràcter visual, gustativa, auditiva, olfactiva i de tacte.



                    

OBSERVACIONS
         SI                   NO
       
        DE VEGADES
Gaudeix experimentant?


Diferència les diferents textures?


Diferència els colors?


Comparteix els objectes amb els seus companys?


Fa cares quant tasta els aliments?


Experimenta amb els objectes través dels  sentits?


Explora I acciona sobre els objectes?


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada