Bona vesprada, amics, docents, pares i mares. Com hui heu pogut observar
hi ha 28°, és a dir, fa una temperatura pròpia de la Primavera. Això vol dir
que prompte estarem en aquesta estació. En concret queden tan sols 10 dies!
Abans de tot, he de dir que vaig a parlar d'una activitat de la
meua unitat didàctica "La Primavera", relacionada amb l'entrada
anterior "Els sentits i els òrgans del cos humà".
Per començar, aquesta activitat es titula "Els 5 sentits de la
Primavera" i va dirigit a un grup de xics i xiques entre 2 i 3 anys perquè
la Primavera en aquesta edat, desperta el desig per tot allò que troben al seu
voltant. En l'activitat participaran com a màxim 20 alumnes, ja que és el rang
que estableix la llei en les aules de 2 a 3 anys.
A continuació, veurem els objectius didàctics d'aquesta activitat:
- Estimular la vista, l'oïda, olfacte i gust.
- Desenvolupar conceptes i vocabulari nou.
- Desenvolupar hàbits de responsabilitat.
- Motivar l'exploració de l'entorn.
- Experimentar diferents textures.
- Estimular la vista, l'oïda, olfacte i gust.
- Desenvolupar conceptes i vocabulari nou.
- Desenvolupar hàbits de responsabilitat.
- Motivar l'exploració de l'entorn.
- Experimentar diferents textures.
A més d'això, els continguts conceptuals són els següents:
Àrea 1: Coneixement de si
mateix i autonomia personal
|
||
CONCEPTUAL
|
PROCEDIMENTAL
|
ACTITUDINAL
|
Els sentits
|
Coneixement i
desenvolupament dels
sentits: vista, oïda, gust, tacte i
olfacte
|
Desig i
diversió per experimentar
amb els sentits
|
Objectes pròxims
al
entorn
|
Reconeixement dels
objecte que ens envolten a la
Primavera
|
Interés per
conéixer nous
objectes
|
La cura personal
|
L´adquisició de les
normes bàsiques
|
Gaudir per ser
autònom
|
Àrea 2: Coneixement del
medi físic, natural, social y cultural
|
||
CONCEPTUAL
|
PROCEDIMENTAL
|
ACTITUDINAL
|
Les relacions
|
Intercanvi de diferents
sensacions
|
Participació i
coneixement sobre el qual
senten la resta de persones
|
Les qualitats dels
objetes
|
Exploració dels
objectes:
estrényer, colpejar,
etc.
|
Interés i diversió
per
manipular objetes
nous
|
La naturalesa
|
Percepció dels canvis
de la naturalesa a la
Primavera
|
Conéixer i gaudir dels
canvis de la naturalesa
|
Àrea 3:Els llenguatges: comunicació
i representació
|
||
CONCEPTUAL
|
PROCEDIMENTAL
|
ACTITUDINAL
|
La convivència
|
Aplicació i ús adequat
de les normes bàsiques de
convivència
|
Participació activa per
conéixer les normes
bàsiques
|
El llenguatge oral
|
Coneixement per a
aprendre a actuar
en
col·laboració dels
altres
|
Desig e interés per
intercanviar gustos
i
interessos
|
Immediatament, descriurem en què consisteix l'activitat. Aquesta
activitat és de desenvolupament, ja que és la segona activitat de la unitat
didàctica, perquè els alumnes associen la forma, els colors i el noms que
engloben la Primavera.
Primerament, prepararíem l'aula, en concret la zona de les taules,
de les quals els xics i xiques s'asseurien per grups en les tres taules que
disposem per a començar amb l'activitat.
"Els 5 sentits de la
Primavera" consisteix a experimentar i manipular amb tot allò que ens dóna
aquesta estació. Per a l'oïda, posarem la cançó de Vivaldi "les quatre
estacions" per a gaudir d'un ambient típic d'aquesta estació on els
pardals no paren de cantar. Per al tacte, agafaré maduixes, cireres, llimons,
préssecs i ametles verdes i marrons, les estranyem i les partim.
A continuació,
provarem aquests fruits que ens dóna la Primavera i els classificarem segons
siga dolç, amarg, salat o àcid. Pel que fa a l'olor, hem agafat roses, dents de
lleó, clavells, violetes, margarides, romer i menta perquè els alumnes oloren i
ens diguen a què li recorda eixa olor. Per últim, la vista l'experimentarem amb
una lupa per a veure els diferents colors de les flors i observar que és allò
que contenen.
Per a dur a terme aquesta activitat amb èxit, cal realitzar-la
treballant primer amb un grup, mentrestant, l'altre grup acolorirà una fitxa
dels elements de la Primavera, que consisteix en altra activitat.
Quan s'acabe l'activitat, li preguntarem als xics i xiques si els ha
agradat experimentar amb aquests elements i després es procedirà als hàbits
d'higiene.
És important destacar els recursos específics de l'activitat:
- Humans: Disposarem d'una sola educadora
- Materials: roses, una oberta i altra tancada, romer, menta, ametles marrons i verdes, maduixes, cireres, llimons, préssecs, flors de diferents colors i una lupa.
- Organitzatius espacials: L'activitat es realitzara en l'aula, en concret en la zona de taules perquè té un ambient acollidor.
Per acabar, realitzarem una avaluació a través de l'observació directa i
sistemàtica amb aquesta fitxa d'observació.
NOM:
EDAT:
TIPUS
D´ACTIVITAT: Experimentar amb la primavera, de
caràcter visual, gustativa, auditiva, olfactiva i de tacte.
OBSERVACIONS
|
SI NO
|
DE VEGADES
|
Gaudeix
experimentant?
|
||
Diferència les
diferents textures?
|
||
Diferència els
colors?
|
||
Comparteix els objectes amb els seus companys?
|
||
Fa cares quant tasta els aliments?
|
||
Experimenta amb els objectes través dels sentits?
|
||
Explora I acciona sobre els objectes?
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada