Bon dia a tothom, el dia de hui va dedicat a una sessió de
psicomotricitat per a familiaritzar-nos més amb la Primavera. Els alumnes deuen
estar molt atents per a anar al compàs de la Primavera.
Els objectius didàctics d'aquesta sessió són els següents:
- Adquirir pautes elementals de convivència.
- Desenvolupar la interacció amb la resta.
- Descobrir el cos com mitjà de comunicació amb el món.
- Desenvolupar habilitats comunicatives.
- Conéixer les possibilitats i limitacions del cos.
- Desenvolupar la motricitat grossa.
- Gaudir de la relaxació global i segmentària.
Quant als recursos específics són:
- Humans: Disposarem d'un sol docent per aquesta activitat.
- Materials: Cércols, una ploma, CD i un radiocasset.
- Organitzatius espacials: L'activitat es realitzarà per tot l'espai de
l'aula.
Aquesta sessió es divideix en 3 grans parts:
-Escalfament:
El docent deurà dividir als seus alumnes en quatre grups diferents,
mantenint el mateix nombre de xics i xiques en cada uns dels grups.
Posteriorment, els col·locarà en un extrem de la pista formant files per grups,
mentrestant, en l'altre extrem de la pista situarà quatre caixes plenes de
flors de cartó d'una dimensió considerablement gran (les quals hauran sigut
elaborades anteriorment pel docent). Serà una caixa per a cada equip. A més,
repartirà una fulla d'arbre ja elaborada amb cartó a cada grup, aquesta deurà
ser d'una dimensió prou superior a les flors.
Un xic o xica de cada equip deurà traslladar la fulla sobre el cap,
ajudant-se de les mans, fins a l'altre extrem de la pista. Allí, deurà prendre
una flor de la caixa i situar-la sobre la fulla, transportant-la de nou fins
als seus companys. Una vegada que el xic o xica transporte una flor, deurà
passar la fulla a altre company del seu grup perquè realitze la mateixa
operació. Guanyarà l'equip que més flors hi haja traslladat.
En finalitzar aquesta activitat d'escalfament, els xics i xiques faran
un circuit i la docent se situarà en mig per a indicar-les els estiraments
musculars i els moviments articulars.
- Descripció de l'activitat i desenvolupament:
Per començar, prepararíem l'aula, en concret tot l'espai d'aquesta.
Introduiríem l'activitat "La Llavor Daurada" que consisteix a narrar
un conte de psicomotricitat de la Primavera, imitant els gestos que va narrar
el conte mentre els xics i xiques senten la cançó de Vivaldi "Les 4
estacions".
El conte és el següent:
Una vegada hi havia un parc que durant l'hivern hi havia estat trist
(cara trista). Els arbres estaven sense fulles, no hi havia herba, els xics i
les xiques anaven poc perquè feia fred (braços creuats), les flors estaven
adormides sota la terra (els xics i xiques se situaran asseguts en el sòl, amb
els braços al voltant de les cames i el cap amagat, tot l'amagada que puguen).
Però un bon dia el sol va escalfar una mica més (mans representant la
calor), va començar a sortir l'herba, els arbres van tirar fulles i les flors
van despertar (els xics i xiques aixequen el cap i es freguen els ulls).
Uns núvols juganers, que van passar pel cel, van veure al sol i li van
preguntar que per què no s'amagava darrere d'elles (els xics i xiques s'amaguen
darrere d'un company). Llavors el sol, els va explicar que havia arribat la
Primavera i a les plantes els feia falta calor per créixer (mans representant
la calor). Els núvols, que sabien que les plantes també necessiten aigua, van
decidir regar-les una mica (mans representant regar les plantes). Es van posar
a ballar (ballem) i va caure aigua sobre el parc. Les flors en sentir l'aigual
es van estirar una mica i van sortir de la terra (els xics i xiques es posen de
genolls i estiren els braços).
Quan el jardiner, que cuidava el parc, va veure que havien nascut les
flors, cada dia les regava i el sol va seguir escalfant (mans representant la
calor). Així, les flors es van posar grans i van obrir els seus pètals (els
xics i xiques es posen de peus i s'estiren tot el que poden). El parc estava ja
alegre.
De sobte, els mosquits que estaven dormint (amb les mans representem el
dormir) en arribar la Primavera es desperten (amb els braços representant el
despertar) i van picant (van picant-se tots els alumnes, després es donaran
ordres perquè piquen als xics i xiques que siguen grocs de monyo, per
exemple...) i les papallones també es van despertar (amb els braços
representant el despertar) i es van anar a posar sobre les flors. Finalment,
van despertar les erugues que van anar arrossegant-se fins on hi havia fulles
per menjar (els xics i xiques s'arrosseguen pel sòl amb el cap aixecat).
Aquest conte, començaríem a representar-lo en el centre de l'aula tots
els alumnes en un circuit, després ens aniríem movent per tot l'espai de
l'aula. A l'últim del conte, utilitzaríem cércols per a representar les flors
quan ja hi han crescut.
-Volta a la calma:
Per últim,
quan ja s'ha contat el conte farem amb els alumnes sessió de relaxació per a
tancar l'activitat de psicomotricitat. Estirant els braços, les cames,
ensenyant-los a respirar bé i fer-los pessigolles amb una ploma.
Per acabar, us
deixe l'enllaç de la cançó de Vivaldi "Les 4
estacions":
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada